Voor wie?

foto-voor-wieLeest uw kind net te goed om in aanmerking te komen voor de vergoede regeling? Is uw kind uitbehandeld bij het RID, maar is er te weinig vooruitgang geboekt? Werkt de methode die nu op uw kind wordt toegepast onvoldoende? Zit er dyslexie in de familie en heeft u het vermoeden dat uw kind ook dyslexie heeft? Gaat het lezen niet zo makkelijk en wilt u uw kind een stuk op weg helpen? Begrijpt uw kind de spellingsregels niet zoals ze in de klas worden uitgelegd? Gaat het begrijpend lezen moeizaam? Wellicht kan ik iets voor uw kind betekenen.

In mijn praktijk ‘Letterkriebels’ begeleid ik kinderen en jongeren tussen de 6 en 14 jaar met (ernstige) leesachterstand (dyslexie). Ook kinderen die moeite hebben met schrijven, spelling en/of begrijpend lezen/luisteren kunnen bij mij terecht. Vaak merk ik dat kinderen met een leesachterstand niet lekker in hun vel zitten. Veel kinderen die bij mij komen zijn onzeker, hebben weinig zelfvertrouwen, hebben faalangst, voelen zich dom en niet begrepen. Vaak krijgen kinderen met Dyslexie een lager schooladvies, terwijl ze een hoger niveau aan zouden kunnen.

Ik geef ook bijles Nederlands aan jongeren uit de brugklas van het VMBO die graag een niveau hoger willen komen om op die manier meer keuze te hebben bij hun vervolgopleiding.

Uw kind kan bij mij terecht, of er nou wel of geen dyslexie verklaring is, mét of zonder PGB. Ik werk niet met stempels of in hokjes. Iedereen met een (ernstige) leesachterstand of met spellingsproblemen is welkom. Ik werk in principe alleen onder schooltijden, omdat ik van mening ben dat een kind na school ook echt vrij moet zijn. Vrij om lekker te sporten en te spelen, of gewoon lekker op de bank te hangen. Kinderen moeten al zo veel in deze maatschappij. Mijn ervaring is dat na een lange schooldag de koek vaak op is. De concentratie is dan ver te zoeken. Om op dat moment met uw kind te gaan werken aan leren lezen, is naar mijn mening erg frustrerend voor het kind. En laat dat nou net zijn wat we niet moeten hebben.